Je weet waarschijnlijk wel dat voor vrouwen andere vitamine noodzakelijk zijn dan bij mannen. Maar welke zijn dit dan? En waar is het goed voor?

De Top 5 Vitamine voor vrouwen;

Vitamine AVitamine A voor vrouwen

  • bevat anti oxidanten
  • versterking van je botten, je huid, bindweefsels en de slijmvliezen van het gebit
  • verbetert je gezichtsvermogen
  • een opkikker voor je immuun systeem

Rijk aan vitamine A: spinazie, eieren, melk ,papaya, rode pepers, boerenkool, perziken.

Vitamine DVitamine D voor vrouwen

Vitamine D activeert calcium en fosfor en dat zijn de mineralen die we nodig hebben voor sterke botten:

  • gereduceerd risico op multiple sclerose (M.S.)
  • verhoogde dosis Vitamine D helpt bij aandoeningen als kanker, reumatoïde artritis en depressie
  • het is bekend dat het de symptomen van PMS verminderd
  • in zonlicht zit vitamine D, daarom wordt er aangeraden om elke dag je bloot te stellen aan direct zonlicht om je botziekte als osteoporose te voorkomen (we doen ons best met elk zonnestraaltje dat we krijgen in Nederland J)

Vitamine D is een in vet oplosbare vitamine die we voornamelijk krijgen via zonlicht of voedsel als vette vis, melk en eieren.

Vitamine KVitamine K voor vrouwen

Deze vitamine heeft een belangrijke rol bij verschillende onderdelen van het lichaam:

  • helpt bij de versterking van de botten
  • ondersteunt de bloed circulatie
  • reduceert verschillende hart ziektes
  • versterkt het immuunsysteem en geeft het energie

Rijk aan vitamine K: groene bladgroenten, Sojabonen olie, visolie, volkoren producten.

Vitamine B6Vitamine B6 voor vrouwen

Vitamine B6 bevordert vele vitale functies van het lichaam:

  • ondersteunt het immuun systeem
  • produceert specifieke hormonen en chemicaliën in de hersenen die op hun beurt helpen bij het verminderen van depressie, geheugenverlies en hart- en vaatziektes
  • houdt het bloed suiker niveau op peil
  • zwangere vrouwen hebben vitamine B6 specifiek nodig bij het bestrijden van bloedarmoede en ochtend misselijkheid

Rijk aan vitamine B6: vlees, bananen, bonen, havermout, zaden, granen, avocado, vis.

Vitamine EVitamine E voor vrouwen

Vitamine E staat bekend om vele voordelen die het biedt aan het menselijk lichaam en speciaal voor vrouwen:

  • bestrijdt tekenen van veroudering
  • helpt bij de bestrijding van beschadiging van cellen wat weer gerelateerd is aan ouder worden
  • kan hart- en vaatziektes voorkomen
  • ondersteunend bij het voorkomen van geheugenverlies
  • ondersteunt een gezonde huid en haar

Rijk aan vitamine E: hazelnoten, margarine, maïsolie, levertraan, amandelen, spinazie, zonnebloempitten.